Cu totii stim ca antigelul auto este o substanta lichida care mentine temperatura optima a motorului, indiferent daca este vara sau iarna. In timp ce pe parcursul sezonului cald, antigelul poate fi inlocuit si cu apa (apa putand sa raceasca motorul cu succes), iarna antigelul este obligatoriu intrucat apa ar ingheta, si-ar mari volumul si ar putea chiar sparge blocul motor. De altfel, solutia introdusa in motor ca si antigel, reprezinta o combinatie de apa cu antigel (glicol etilic), dar ceea ce face diferenta intre sezonul cald si cel rece este proportia in care apa este adaugata.
Spre exemplu, pe timpul iernii pentru o temperatura scazuta care are ca si punct de inghet -12°C, antigelul adaugat in motor va contine 75% apa si doar 25% glicol etilic. Cu cat punctul de inghet este considerat a fi mai scazut, cu atat procentul de apa din solutie va fi mai diminuat. De exemplu, la un punct de inghet de -65°C, antigelul rezultat va contine doar 30% apa si restul glicol etilic.
Pentru tara noastra, datorita climei temperat continentale, este recomandat a se utiliza un antigel ce are ca si punct de inghet intre -35°C si -40°C. Mentionam ca atunci cand ne referim la apa ce poate fi adaugata antigelului, ne referim la apa distilata si nu la apa de la robinet. Daca se intampla ca antigelul sa necesite sa fie completat, va sfatuim sa nu adaugati alt tip de antigel, amestecarea a doua tipuri de astfel de solutii poate genera probleme.
Tipuri de antigel
Pe piata exista o mare varietate de tipuri de antigel, de marca si culoare diferita. Putini sunt insa aceia care stiu ca la baza tuturor tipurile de antigel existente pe piata, stau doua tipuri principale de antigel:
- Antigel Monoetilen – Glicol (poate sa fie
albastru, galben sau verde);
- Antigel Propilen – Glicol ( poate sa fie
mov, rosu sau roz);
La randul lor, aceste doua tipuri de baza de antigel se divid in mai multe grupe in functie de o serie de norme. In timp ce antigelul monoetilen – glicol face parte di norma G11, atigelul propilen – glicol se gaseste doar sub umbrela normei G12 sau G12+.
-
Antigelul G11: are de obicei culoarea albastra; unul dintre cele mai vechi de pe piata; folosit cel mai frecvent; este potrivit pentru majoritatea tipurilor de masini (construite pana in anul 2000); se evapora mai repede comparativ cu alte tipuri de antigel; recomandat pentru motoarele construite pana in anul 2000.
-
Antigelul G12: de regula are culoarea roz sau rosie; nu contine silicati; are un nivel scazut de fosfati; este recomandat masinilor noi aparute pe piata.
-
Antigelul G12+: are de obicei culoare mov; contine in plus de aditivi; restul caracteristicilor sunt aceleasi cu cele ale antigelului G12;
Compania noastra de inchirieri auto are grija sa utilizeze antigelul potrivit pentru fiecare autoturism in parte din parcul auto. Alegem antigelul in primul rand in functie autoturism, de sezon, in functie de tip si de producator. Echipa Tim
Rent a Car Cluj ofera ingrijire si intretinere permanenta a autoturismelor sale de inchiriat, verificarile tehnice, dotarile si asigurarile fiind la zi.